smarren

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Maria Sanchez - 1 juni 2015 16:20

Jag måste alltid ha stora och små delmål att sträva efter när jag tränar så att jag liksom vet vart jag ska

och vart jag ska sikta.  


   

I december 2014 satte jag ett nytt delmål.

Delmålet var att nå en speciell fett%.


Tillsammans med min coach Maria Hasselmark bestämde jag mig för att nu satsa sten hårt för att nå mitt mål. Första mätningen och vägningen skedde i början av december 2014.


Under 6 månader har träning och diet hela tiden anpassats efter mitt mål. 1-3 gånger i månaden har jag träffat Maria för mätning träning och snack.

Något som hela tiden har varit oerhört viktigt och tryggt för mig under denna satsning har varit min Coachs ord. Om jag skulle göra denna satsning gjorde hon väldigt klart och tydligt för mig att allt skulle gå rätt till. ( Något det INTE gjorde för ett år sedan när jag gjorde samma satsning (DOCK INTE med Maria Hasselmark som coach)


Jag skulle helt enkelt få skynda långsamt och det var viktigt att HELA jag mådde bra under hela resa.


 


Det tog mig nästan exakt 6 månader att nå mitt stora dröm mål, och ja ska vara helt ärlig, under dessa 6 månader tror jag att det är ca 20 dagar som har varit riktigt riktigt jobbiga. Men jag har också lärt mig att det är då det gäller att kämpa extra hårt och att aldrig ge upp.  Under denna period har jag varit skadad förlorat nära anhöriga både två och fyrbenta men inget har stoppat mig för att nå mina mål. För mig är det ingen ursäkt att vara ledsen eller nere för att inte gå till gymmet och göra det jag ska.

För mig är gymmet det stället som kan få mig att koppla bort allt det där som är jobbigt.


Dagar då jag är trött eller bara känner blääää för träning och diet får man ofta höra

-       men strunta i det då.

Oavsett vad det är vi väljer att satsa på eller att göra här i livet är det inte alltid kul, så är det bara. Men ska man ge upp så fort det blir jobbigt? Jag tror inte på att ge upp jag tror mer på att man får ta sig igenom dom jobbiga dagarna och helt enkelt komma ut starkare på andra sidan- Livet är inte alltid kul och framför allt inte lätt. Jag älskar min träning och min diet men inte varje dag :D


Förutom dom här jobbiga dagarna har den här resan varit otroligt rolig- att se sin kropp utvecklas och hela tiden kunna se resultat har gjort mig mer och mer fokuserad på att vilja nå mitt mål. Trots ett underskott när det gäller mat och hård träning har jag hela tiden lyckats byta ut fettet mot muskler. Under denna period har jag slagit många PB och ökat vikter på gymmet. Kroppen har mått bra och så även huvudet denna gång.


 


Att ha Maria Hasselmark som coach har varit min stora trygghet. Hon har hela tiden lagt mina träningsscheman och min diet och snacka om att hon vet vad hon sysslar med.

Efter nästan alla mättningar har jag lyckats gå ner i vikt eller legat stadigt jag har hela tiden sakta men säkert sjunkit i fett%. Och något som är viktigt för mig som person är att min coach bryr sig om helheten- Maria fokuserar inte bara på mina siffror utan mer på hur jag mår och hur jag känner.. Skynda långsamt och klokt är något som hon verkligen har lärt mig. Folk brukar fråga mig hur jag har lyckats med min utveckling mitt svar är alltid – Maria Hasselmark.

Utan Maria hade jag aldrig mått så här bra som jag gör idag och jag hade aldrig lyckats nå mitt stora mål.


 


På 6 månader har jag tappat över 10% fett men ändå bara gått ner ca 3,5 kg.

Kroppen har blivit starkare och mer uthållig.


Under dom här 6 månaderna har jag även lyckats med att slå andra delmål.


Jag hade en stor dröm om att en dag göra 10 chins- idag gör jag 12

Jag drömde om 20 dips – idag är mitt PB 49 st

Eftersom jag alltid har varit skadad i foten har jag aldrig kunnat träna ben på riktigt så va en dröm att kunna böja på 40 kg idag är mitt PB i böj 75 kg.

 


     

I början av maj stod då äntligen den där siffran på pappret som jag drömt om, men jag kände mig inte klar eller nöjd på något konstigt sätt.


Under dom två senaste veckorna och framför allt den sista ändrades min mat och träning helt. Och nu började jag verkligen se och känna att det hände saker.

Den 31 maj skulle jag göra den sista mätningen och vägningrn och jag kan inte mer än vara jäkligt stolt över mig själv. På pappret stod en vikt som var lägre en någonsin och fettprocenten som var nere på en siffra som jag inte ens vågat drömma om och bäst av allt jag mår så jäkla bra. 


Jag körde även ett riktigt roligt pass med Maria för att pumpa upp musklerna som det så fint heter ;) och på plats fanns Maria och Peter för att föreviga denna dag med fotografier.

 Stort Stort Tack för alla fin bilder - är otroligt tacksam för att ni ställde och förevigade denna dag för mig.

Tack Hasselmark för att du tog dig tid för att göra den här dagen så jäkla jäkla bra för mig.

 


   


JAG VAR I MÅL.

Helt sjukt att kunna säga det men jag var i MÅL !!!


Det kanske är svårt för andra att förstå men för första gången under hela min viktresa och träningsresa så är jag riktigt riktigt stolt över mig själv.

Att en gång för längesedan väga över 80 kg och vara fett till dagens siffror är så otroligt stort för mig.


Jag har fortfarande mycket kvar att forma på kroppen och det är mycket skin kvar på magen som jag nog helt enkelt får lära mig att leva med även om det är svårt. Men jag är fan stolt över min utveckling även om den kommer med överblivet skin och bristningar.



 

Tack Maria Hasselmark för att du gjorde denna resa möjlig. Tack för att du tror på mig och för att du hela tiden får mig att utvecklas.

Tack för att jag får äran att ta del av din enorma kunskap och känsla.


Maria gav mig ALLA verktyg och jag tror jag använde dom rätt :D

Tack är för lite men Tack Hasselmark.



Nu är mitt sikte inställt på ett nytt mål, och tillsammans med Hasselmark är jag redan igång med min nya resa.


Fortsättning följer.

Mot Nya Mål.


// En stolt och Nöjd Sundqvist :D



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards