smarren

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria Sanchez - 19 augusti 2012 20:45

Bara massa gnäll….


Den senaste veckan har varit riktigt tuff när det gäller maten. Och jag vet inte riktigt vart jag är på väg. Det har slarvats lite till och från dock absolut inga jätte fusk men det är fortfarande fusk. När jag menar fuska så menar jag inte att jag sitter och äter godis chips pommes frites och liknande utan det har handlat om några stycken naturgodis bitar en bit melon och knäckebröd samt mjuktbröd utan pålägg som slunkit ner, annars har jag inte ätit något som jag inte får, men allt fuskande är fusk och det förstör för mig.


När jag fuskar sådär får jag dåligt samvete och då hoppar jag över tex min middag och går och tränar extra istället, allt blir till en ond cirkel och jag blir bara besviken på mig själv. för hur svårt ska det egentligen vara?


Jag har ett tydligt mål som jag vill nå och jag vet att det bara är jag själv som kan ta mig dit.

Visst jag får hjälp men det är bara jag som kan utföra själva jobbet.

Ibland önska jag bara att någon kunde slå till mig och få mig att inse att det inte är så svårt det här- att någon kunde skrika till mig att jag ska skärpa till mig.

Men allt handlar om mig själv tyvärr, jag måste själv ta tag i det här.

För jag vill verkligen det här, tro inget annat.

Men just nu är jag inne i en svacka.


Jag tränar på och träningen fungerar bra fast det har varit tungt även där, har haft sämre motivation, men när jag väl börjar träna släpper allt och jag har lyft tyngre den här veckan och kört mycket hårdare än tidigare. På 21 dagar har jag bara vilat 1 dag och jag tror min kropp skriker efter vila, men huvudet skriker efter träning =)

Kroppen mår bra förutom min vanliga skada (som är värdelös). Så jag kör på =)

It's supposed to be hard 

Nu var det slut gnällt!! Ps det här är första gången på 5 ½ månad som jag känner för att ge upp.. Men det kommer jag ALDRIG att göra även om känslan finns där just nu..

I morgon är det en ny vecka och jag LOVAR att jag kommer följa mitt mat schema till 100% inget som inte står med kommer slinka ner.. Och snälla hjälp mig och slå till mig ibland tack..


Over And out …


Dont Give Up Quotes

Av Maria Sanchez - 12 augusti 2012 15:29

I morgon börjar jag jobba igen.

Det är med blandade känslor som jag går tillbaka till jobbet. Men jag är otroligt glad att jag fick den här extra veckan, jag har bara tänkt på mig själv och känner att jag äntligen börjar komma ikapp mig själv.

Jag sover mycket bättre på nätterna, fast jag vaknar fortfarande flera gånger per natt men nu kan jag i alla fall somna om. Nu sover jag runt 5 timmar per natt, så det känns som om allt äntligen börjar vända.


Kroppen börjar känna sig rätt sliten efter 5 veckors rätt intensiv träning.

så Idag ska jag till naprapaten/massageterapeuten för en genom gång av kroppen AJ !!!

Men träningen är fortfarande lika rolig även om dom två senaste passen har känts rätt tunga.

Nu är jag mest otrolig för hur jag få till träningarna på bästa sätt för att hinna med jobb och hundar. Så i morgon kl 04.00 ringer klockan för att hinna med träning och hundar innan jobbet.


Personlig Tränare

Jag får ofta frågan

- vem hjälper dig med din träning och din mat?

Jag har sedan slutet av mats en personlig tränare som hjälper mig med träning och mat scheman. Jag har bara tränat med henne två gånger, men hon finns alltid tillhands om jag skulle ha några frågor om min träning eller min mat.

Då jag tycker att träningen fungerar bra känner jag inte att jag behöver träna med henne kontinuerligt som jag vet att många andra gör med sina personliga tränare.

För mig är det viktigare att hon finns där som ett stöd när jag behöver hjälp. Att bara veta att hon finns räcker ofta för att jag ska skärpa till mig.

Jag har rätt dålig karaktär och behöver någon som säger till mig ibland.

Jag skaffade en PT just av den anledningen, jag behöver någon som guidar mig in i den här världen. Träningsvärden och allt som den tillhör.

Jag har aldrig sysslat med sådan här träning förut och kan ingenting om mat.

Så Sarah är som en mentor för mig som hjälper mig att förstå varför hur och när jag ska göra vissa saker. och framför allt vad jag INTE ska göra.

Jag är säkert en rätt tjatig klient men jag vill göra rätt och förstå varför jag gör vissa saker.

 

Så vem är då Min personliga Tränare

 


Jag har sedan jag började träna på TG sett Sarah där till och från, jag visste inte speciellt mycket om henne och det var inte förens min mamma var på en föreläsning som Sarah hade som jag fick veta att Sarah höll på att utbilda sig till Personlig tränare. Så nästa gång jag såg henne på gymmet gick jag fram och pratade med henne och frågade helt enkelt om hon hade tid och lust att ha mig som klient.

Sara Bäckman är 20  år, Hon jobbar som PT på SATS och har flera fina titlar inom armbrytning bla

11 SM GULD

6 EM GULD

6 VM GULD

Bakom hennes grymma och imponerande titlar finns det en snäll och otroligt ödmjuk tjej.

Om det fanns fler som Sarah tror jag världen skulle vara en bättre plats.

Jag har en otrolig respekt för alla människor som är bra på något men samtidigt ödmjuka inför oss som inte är det.

Det jag uppskattar mest med Sarah är henne raka tydliga och ärliga sätt men på samma gång ödmjuk, vilket i sin tur inger en otrolig respekt för det hon gör.

Hon vet vad hon pratar om helt enkelt och jag litar på henne till 100% det är bara att titta på resultatet jag fått genom att följa hennes scheman.

Sarah är min störta inspirationskälla när det gäller träning och mat- Jag tror vi alla har lite att lära av denna ”skitunge”.

Jag har sådan otrolig respekt för henne och hennes jobb. och är otroligt tacksam för att jag får vara hennes klient.

Mitt mål med min PT är att först och främst nå mina mål med hjälp av henne och den satsningen har jag satt till  2013. Det kostar självklart att ha en PT men för mig är det helt klart värt de då jag mår så mycket bättre som människa när jag får äta och träna rätt.


Nu ska jag ut och röra på mig

Over And out.





Av Maria Sanchez - 8 augusti 2012 00:18

Ny diet.

Nu har jag gått på min nya diet i 6 dagar. Och jag måste säga att det går riktigt bra, Den här dieten passar mig och mitt liv riktigt bra…

Dieten som jag går på heter Periodisk fasta och det innebär att man fastar ett antal timmar per dygn, i mitt fall så fastar jag 16-18 timmar per dygn.

Mitt första lagade mål äter jag runt 19-20 tiden på kvällen.

Jag äter ingenting innan kl 14 på dagarna, oftast är jag inte sugen på något då

utan äter en viss mängd kvarg och bär runt 15-16 tiden.

Än så länge känns det här riktigt bra.

Jag orkar träna som vanligt och har till och med börja lägga på mer vikter under den senaste tiden, samt tagit bort en av mina vilodagar på schemat och kör då mage och kondition istället för att vila.

Träningen och maten känns riktigt bra just nu.

Axeln är tyvärr sämre vilket irriterar mig något fruktansvärt, men det är bara att bita ihop och inte belasta axeln för mycket och hoppa över alla övningar som gör ont.  På lördag hoppas jag på en tid hos Naprapaten.


 

Den här veckan är jag sjukskriven och just nu går allt på rutin, jag gör saker bara för att göra de. Så fråga mig inte hur jag mår just nu. J

ust nu går min tid till att göra saker för att jag ska få andas ut och må bra och framför allt för att jag ska ”lära” mig att

sova igen något som jag inte gjort ordentligt på över 5 veckor, att sova 3 timmar och inte ens sammanhängande börjar ta ut sin rätt.

 

I'm free to be sad
I'm free to feel bad
and I'm free to fall apart

 
 
 

Att träna eller inte..


Det är upp till var och en att träna, man måste vilja och framför allt våga börja träna någon gång. Ibland kan man behöva hjälp för att komma igång, för att lära sig hur man ska träna och vad man ska träna. Jag valde att ta hjälp för att komma igång att träna, jag valde även att sätta upp mål för att jag ska ha något att kämpa emot. Jag behöver någon som säger till mig att ta i hårdare våga lyft tyngre och framför allt någon som skriker på mig när jag kommer med undanflykter för att inte gå och träna och för att jag ska våga lyfta tyngre.

Nu har träningen varit mitt minsta problem, och den biten jag har behövt minst hjälp med då jag älskar att träna. Maten är dock en helt annan sak..


Jag har fått otroligt bra hjälp av en kille som heter Micke som tränar på samma gym som mig, utan honom hade jag ALDRIG kommit igång att börja styrketräna. Han har lärt mig massor.

Sedan slutet av mars så har jag ju en PT som hjälper mig med träning och matscheman, Jag har tränat med henne 2 gånger och båda gångerna har hon kört hon skiten ur mig. Något som behövs lite då och då.

Det är otroligt bra för min kropp, för det är lätt att bli bekväm i sin träning.

Varje gång jag tränar med henne inser jag att jag kan och orkar mer än vad jag tror vilket resulterar till att jag börjar lägga på mer vikter och pressar mig hårdare när jag tränar själv.


Alla måste välja själv om man vill träna eller inte, jag talar inte om för andra vad dom bör och inte bör göra. Jag väljer själv att träna 6-7 dagar i veckan något som jag vill göra och som jag framför allt mår skit bra av. Jag ska erkänna det är inte jätte roligt varje dag men det gäller att kriga ibland,


Något som jag däremot är trött på att höra är alla dessa undanflykter när det gäller träning.

Antingen är det för fint väder eller för dåligt väder för att träna.

Man har ont någonstans (då behöver man inte träna den delen som gör ont, det finns oftast alternativ)

En ursäkt som man gärna kör med om man kan är barnen som tar tid och ska ha sitt, jag har dock inga egna barn men har för många bra exempel på vänner som har flera barn men ändå lyckas få till träning och en fungerande familj.

Jag har flera vänner som har både småbarn och äldre barn som tränar flera dagar i veckan utan problem, jag tror att allt handlar om vad man vill och inte vill göra. Ställ frågan till dig själv- Vill jag träna eller vill jag inte. Om svaret är JA hitta då en träning som fungerar för dig och dit liv. Annars erkänn NEJ jag vill inte träna. Och låt det då va men sluta med alla ursäkter.

För allt går bara man vill!!!


Jag har som sagt inga egna barn men jag har ändå ett ansvar när det gäller mina tre hundar som kräver tid motion och träning, nu har jag dessutom en valp i huset som kräver mer och just nu känns det som att ha barn, han är nämligen en helt underbar liten terrorist som inte vill sova på kvällarna, jag har precis fått honom att sova och det tog bara 1 timme idag..

Så den senaste tiden har jag lagt om mina träningstider och från och med nästa vecka när jag återgår till jobbet kommer jag att träna kl 05:00 ca 2-3 dagar i veckan…


Ut och kriga med er
nu !!

Over and out


Ovido - Quiz & Flashcards