smarren

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

18 Månader

Av Maria Sanchez - 1 oktober 2013 22:11

  

 

ca 12 månader mellan bilderna 


Tänk att 18 månaders slit och krigande äntligen börjar ge lite resultat.

Tänk att flera månaders med tvivel tårar och slit byttes ut till ren glädje.

Tänk att dom här 18 månaderna har hjälpt mig att må bättre och äntligen få mig att börja acceptera det jag ser i spegeln.

Tänk att jag i 18 månader har gått på olika dieter och träningsprogram som min PT Sarah Bäckman har gjort till mig.

Tänk att jag inte ätit rent godis chips snabbmat mm på 18 månader.


    


För 1 år sedan stod jag på MM Sports och höll i ett Better Bodies Line, jag ville så gärna ha det för det var ju så snyggt, men jag skulle aldrig våga ha det på gymmet för det är bara människor med snygga vältränade kroppar som ska bära kläder med den texten och sådana träningskläder. Dessutom var det ett tajt linne som bara skulle framhäva alla mina magar som hängde där och dallrade.

Men jag köpte ändå det där linnet, dom första månaderna använde jag faktiskt de men jag hade ALLTID en träningsväst utanför så att man inte skulle kunna se linnet och se formen på min kropp.


 

En bra väst som täckte allt det jobbiga !!


Jag hatade allt som hette träningskläder i början – jag vägrade att sätta på mig tajta kläder. I början tränade jag i mjukisbyxor och T-shirt . Men sakta men säkert har jag börjat våga använda tajta kläder och sakta men säkert har texten Better Bodies börjat synas. Jag vet att jag fortfarande har en mage som syns och den retar mig otroligt mycket ibland men jag mår inte dåligt över det längre för jag vet att den ska bort. För hårt arbete har äntligen börjar ge synliga resultat.


   


I lördags för exakt 1-årsedan stod jag med det där linnet i handen- det linnet betyder otroligt mycket för mig, den symboliserar en del av min resa, den symboliserar en slags seger för mig- en seger som innebär att jag sakta men säkert börjar acceptera min kropp, att jag vågar träna bland vältränade och snygga människor- att jag tog det där första läskiga steget in på SATS.

Känslan av att våga lägga upp bilder på en kropp som börjar få muskler är stort för mig-

för 18 månader sedan skulle jag ALDRIG drömma om att lägga upp en träningsbild på MIN kropp….


   


I söndags köpte jag en tröja i Samma färg och med samma text- den här gången kan jag inte riktigt gömma texten på samma sätt då det är en tjocktröja. Och vet du vad? Jag vill inte gömma den heller…


 


Tänk vad dom här 18 månaderna har gjort med min kropp både fysiskt och psykiskt.

Slit svett tårar skratt glädje ilska gemenskap i en salig blandning men till största del är det här en otrolig resa jag är på.


Min träning och diet är inte något jag börja gör- det är mitt liv det är min livsstil !!.

Nu fortsätter min resa, kroppen ska formas med muskler och magen SKA bort.



 


Glöm Aldrig – Kan Jag Kan Du !!

// Over And Out 

/ För evigt tacksam för att jag har Sarah  som gör den här resan möjlig 



 
 
Ingen bild

Lotta

2 oktober 2013 15:36

Ja du stod där och sa att linnet det var snyggt, men nej det kan jag inte ha för det är för tajt. Ska jag ha det ska det var M för S kan inte jag ha osv osv. Tycker linnet sitter som en smäck. Du starka, envisa, modiga, duktiga och underbara människa du har kommit långt och längre kan/ska du. Det klarar du!!! Lycka till världens bästa Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Sanchez - 1 juni 2015 16:20

Jag måste alltid ha stora och små delmål att sträva efter när jag tränar så att jag liksom vet vart jag ska och vart jag ska sikta.         I december 2014 satte jag ett nytt delmål. Delmålet var att nå en speciell fett%.   Tillsammans...

Av Maria Sanchez - 22 oktober 2014 21:28

En resa som aldrig tar slut.     Min träningsresa börjar så smått i mars 2012. Att jag valde att börja denna resa var för att jag redan hade lyckats gå ner över 25 kg men ”sambo livet” gjorde tyvärr så att jag sakta men säkert började...

Av Maria Sanchez - 14 juni 2014 22:30

                          (Nöjd?)   Jag ser mitt liv flyga fram, Jag står i mitten och ser allt flyga fram med en rasande fart, jag hinner inte riktigt greppa eller förstå allt som rusar förbi. Jag kommer allt för ofta...

Av Maria Sanchez - 21 april 2014 10:35

      Efter 25 månader med träning och olika dieter tror jag det är dags att erkänna att det här inte är något jag ”bara” gör det här är en livsstil, det här är mitt liv. Du är mer än välkommen att vara en del av mitt liv, men tro i...

Av Maria Sanchez - 7 april 2014 22:40

        Under den senaste tiden har jag blivit mer och mer ifrågasatt när det handlar om min mat. Folk reagerar inte så jätte mycket på att jag tränar 11-13 pass i veckan utan det dom hakar upp sig på är mitt intag av mat eller som dom ser det mi...

Ovido - Quiz & Flashcards