smarren

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Välj för din skull - inte för andras

Av Maria Sanchez - 10 november 2013 23:21

Välj för din skull – inte för andras


Fick en förfrågan av en grymt duktig chefredaktör att leta fram gamla bilder från förr- finns inga ord  


Men med dessa bilder vill jag bara säga - våga tro på dig själv - våga ändra på saker som du vill ändra på här i livet.. Jag har inte bara gått ner över 20 kg jag har även så smått börjat bygga muskler och efter 1års kämpande med att bygga muskler så kan jag lugnt konstatera att bygga muskler är såååå mycket svårare än att gå ner i vikt och med det menar jag INTE att det är lätt att gå ner i vikt bara sådär..



   

Men våga släppa taget om det du inte mår bra av och våga söka nya vägar för att finna lycka.. Kämpa för det du vill och släpp inte taget om dina drömmar.. Det tar tid det krävs svett tårar, psykiska o fysiska utmaningar - men även massa skratt kärlek stolthet glädje och lycka - en otrolig resa som får mig att växa som människa -



Trots att mitt yttre har ändrats endel så hoppas jag att jag alltid någonstans kommer vara samma gamla Maria men nu en Maria som sakta men säkert börjar sträcka på sig själv - en som inte längre gömmer sig bakom sitt yttre och sitt dåliga självförtroende o sin dåliga självkänsla..


 

Ta ansvar för vem du är och vad du vill bli, vart du vill nå, vad du tycker är roligt och vilka du vill ha omkring dig


Det är inte lätt, tro mig jag vet, men någonstans måste man börja om man vill ändra på saker här i livet.


JAG har Ändrat På Hela Mitt Liv - jag har gjort ett val.


I fredags när jag gick hem igenom Stan möttes jag av fulla festande rökande människor, den ena var fullare än den andra, jag dömer absolut inte jag konstaterar bara att för mindre än för 2 år sedan var jag en av dom. Ni som festat och dragit fram med mig genom åren vet precis vad jag menar- Att jag en dag skulle säga helt nej till Alkohol tror jag inte någon riktigt trodde på.

Jag var tyvärr känd för att vara den där tjejen som drack som en karl och söp alla andra under bordet, man kan lugnt säga att jag alltid var värst,


En bit ur en text som jag skrev för många år sedan..

 

Jag snubblar omkring allt bara
 snurrar runt, jag har ingen kontroll, jag försöker blunda för att komma bort
 men jag minns bara mer, men minns jag rätt?

Jag tar en till för att få
försvinna längre bort, längre bort från sanningen,

längre bort från verklighetens
känslor.

 

Världen är min och ingen kan
 göra mig illa,

Vi har kul skrattar dansar och
 lever livet.

Jag är inte rädd för någonting,
ja säger och gör vad jag vill för jag känner ingen skuld för du skyddar mig.

 Jag tar en till för morgondagen är långt borta
 den finns inte,

för livet är här och nu.

 

Hela världen snurrar jag 
försöker få den att stanna

men den snurrar bara fortare
 tillsammans med nattens verklighet.

Vem sårade jag den här gången

Skuldkänslorna växer i magen
 tillsammans med ångesten som sveper över mig.

Minnena kommer sakta tillbaka,
det känns så bra och så rätt tills det går fel,

tills jag öppnar min mun
och börjar prata för mycket.

 Jag tar en till.

 

Det finns inga bekymmer det gör 
inte ont och jag bryr mig inte längre, jag skrattar istället åt det som brukar
 göra ont.

Blodet rinner ner längst kinden,
jag känner ingen smärta för du skyddar mig,

 Jag minns det knappt bara den brännande
 känslan dagen efter,

känslan av den hårda asfalten
under min kropp.

Jag tar en till….

//


 

Jag har gjort en helomvändning – jag har gjort ett val, ett val och valt en väg som jag hoppas att jag väljer att följa, Ibland är jag rädd för att falla tillbaka till den där gamla Maria för jag ska var riktigt ärlig- jag saknar det så grymt mycket ibland, för även om det livet innebar problem så har jag gjort och varit med om såååå mycket rolig tack vare alla fester.. Jag saknar mina gamla vänner ibland, jag saknar oss och det vi hade.

Men jag har gjort ett val och jag är otroligt stolt över mitt val och min resa.

 ----------  

Under den senaste veckan har det varit riktigt tung – känslan har helt enkelt varit rätt kass- då längtar man ännu mera tillbaka till allt det där kravlösa, men sen räcker det med att väl komma till gymmet och köra ett hårt pass för då vet jag varför jag valt den här vägen- och att bara få titta sig i spegeln och jämföra med hur jag såg ur förr får mig bara att vilja köra och satsa hårdare.

Jag vet vart jag vill och jag vet vad som krävs för att komma dit.

Jag har gjort ett val, har du?


   


Våga tror på dina möjligheter till att ändra på det du vill - ibland faller man men det är bara att ställa sig upp igen och köra.. Kan jag kan du.


Over And Out

// Maria



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Sanchez - 1 juni 2015 16:20

Jag måste alltid ha stora och små delmål att sträva efter när jag tränar så att jag liksom vet vart jag ska och vart jag ska sikta.         I december 2014 satte jag ett nytt delmål. Delmålet var att nå en speciell fett%.   Tillsammans...

Av Maria Sanchez - 22 oktober 2014 21:28

En resa som aldrig tar slut.     Min träningsresa börjar så smått i mars 2012. Att jag valde att börja denna resa var för att jag redan hade lyckats gå ner över 25 kg men ”sambo livet” gjorde tyvärr så att jag sakta men säkert började...

Av Maria Sanchez - 14 juni 2014 22:30

                          (Nöjd?)   Jag ser mitt liv flyga fram, Jag står i mitten och ser allt flyga fram med en rasande fart, jag hinner inte riktigt greppa eller förstå allt som rusar förbi. Jag kommer allt för ofta...

Av Maria Sanchez - 21 april 2014 10:35

      Efter 25 månader med träning och olika dieter tror jag det är dags att erkänna att det här inte är något jag ”bara” gör det här är en livsstil, det här är mitt liv. Du är mer än välkommen att vara en del av mitt liv, men tro i...

Av Maria Sanchez - 7 april 2014 22:40

        Under den senaste tiden har jag blivit mer och mer ifrågasatt när det handlar om min mat. Folk reagerar inte så jätte mycket på att jag tränar 11-13 pass i veckan utan det dom hakar upp sig på är mitt intag av mat eller som dom ser det mi...

Ovido - Quiz & Flashcards