smarren

Alla inlägg under november 2013

Av Maria Sanchez - 24 november 2013 20:52

Success is not final, failure is not fatal, it is the courage to continue that counts.

/ Glöm aldrig de....


It WILL hurt

It WILL take time

It WILL require dedication.

It WILL require will-power.

You WILL need to make healthy decisions.


It requires sacrifice.

You WILL need to push your body to it's max.


There WILL be temptation.

But, I promise you, when you reach your goal, it's
 WORTH IT



    

Efter 10 dagar med en för mig väldigt strikt diet är det rätt skönt att få återgå den lite mindre strikta dieten.

Under 10 dagar har jag varit ”tvungen” att gå en PW på 45 minuter innan jag fick äta min frukost. Så under 8 av 10 dagar har jag förts gått mina 45 min som resulterade i 5.2 km sen gått en skogstur med hundar och sen äntligen få äta min frukost.

Eftersom allt detta måste ske innan arbetstid har de i sin tur resulterat i att jag fick kliva upp kl 02 som tidigast för att hinna med min promenad och mina hundar innan jobbet.


Men vad gör man inte för dom man älskar och för att nå sina mål?


Dag ett på den här strikta dieten skulle jag ta kort på mig själv för att sedan tio dagar senare ta nya kort för att se om det hänt något under dom här tio dagarna.

Jag la ner allt under dom här tio dagarna- åt INGET utanför min diet gick mina promenader tränade hårt på gymmet trots stämbandsinflammation och förkylning. Jag har varit så sjukt trött och less på allt pga den strikta dieten.

Men jag såg NOLL resultat efter tio dagar,


Så för första gången på ca 2 år fick jag ett ordentligt PSYK BRYTT – varför ska jag lägga ner allt i något som ändå inte resulterar i något???? Så på fredagen käkade jag i stort sett bara skit. Riskakor- knäckebröd med pålägg och jag avslutade med havreyoghurt med cornflakes. 


Självklart kom detta brytt samma dag som jag skulle väga och mätta mig på gymmet, men skit samma de va bara att bita i det sura äpplet och gå till gymmet och få det gjort.


Men en dag som började i känslan av misslyckande och framför allt en besvikelse då jag trodde på något slags resultat under dom här dagarna slutade faktiskt med ett leende på läpparna.


Han som mätte mig på gymmet tittade på bilderna och konstaterade direkt skillnaderna – han var imponerad.  Även mina resultat viktmässigt och fettmässigt var riktigt bra enligt honom och bättre kommer de bli.


Känns som om man går åt rätt håll….

Han förklarade även för mig hur min kropp kommer att ändras fram över - jag måste helt enkelt lära mig att se min egen kropp på ett lite annorlunda sätt nu.



   


Kvinnor: hälsosamt att ligga mellan 20 och 25%.

Atlet-nivån ligger på under 20%.

Rutorna kommer fram först vi runt 15%.



Även ord ifrån min Coach gjorde dagen lättare. Tänkt att de ska va vissa människor till att säga saker för att det ska kännas bättre.

Tack även till Jennifer som har blivit ett stort stöd för mig under min resa.


För mig betyder folks stöd mer än vad ni kan tror.


Så med alla siffror i handen kändes det ändå allt rätt bra.

Och nu kan även jag se vad den här strikta dieten gjort med min kropp….MASSOR framför allt med mitt huvud..



Jag har så fruktansvärt svårt att se min kropp som tränad på något sätt, jag ser på den med så kritiska ögon så det är sjukt. Det är tur att jag har min Coach som hjälper mig att se min utveckling och alla fina kommentarer man får ifrån folk.


     

 Lite skillnad i fett procent !!!


Men det kommer nog dröja länge innan jag ser mig själv som tränad och framför allt vältränad, för vad är vältränad?


Nu fortsätter jag min resa – hård diet och hård träning som ska hjälpa mig att nå mina mål.


Jag ska nu leva efter

-       Don't wish it were easier. Wish you were better





Och alla ni som tycker att jag klagar, har ni aldrig klagar över något? Bara för att något har varit svårt och jobbigt har ni gett upp?

Ni som har barn” klagar” ni?  Ni har också haft ett val.. Jag dömer inte er om ni inte dömer mig.

Så fort t man är less klagar eller tycker att det är jobbigt med träningen eller med maten får man ofta höra

-       men lägg av då

-       ät något gott/ onyttigt

börja lev normalt


När ni är trötta av sömnbrist och för att era barn är jobbiga, ger ni upp då???


Livet är fullt med jobbiga saker och vi har alla rätt att få bryta ihop av olika anledningar, Det gör inte dig mig eller någon annan till en sämre människa, jag tror bara det gör oss starkare.

Våga bryta ihop för att sedan resa på dig starkare, våga be om hjälp.

Jag lovar dig att om du är min vän finns jag här för dig oavsett vad det än är…

Bryt ihop och kom igen…

 

Nu vidare på min resa.

Tacksam för allt ert fina stöd.


 Over And Out

/Maria 

Av Maria Sanchez - 10 november 2013 23:21

Välj för din skull – inte för andras


Fick en förfrågan av en grymt duktig chefredaktör att leta fram gamla bilder från förr- finns inga ord  


Men med dessa bilder vill jag bara säga - våga tro på dig själv - våga ändra på saker som du vill ändra på här i livet.. Jag har inte bara gått ner över 20 kg jag har även så smått börjat bygga muskler och efter 1års kämpande med att bygga muskler så kan jag lugnt konstatera att bygga muskler är såååå mycket svårare än att gå ner i vikt och med det menar jag INTE att det är lätt att gå ner i vikt bara sådär..



   

Men våga släppa taget om det du inte mår bra av och våga söka nya vägar för att finna lycka.. Kämpa för det du vill och släpp inte taget om dina drömmar.. Det tar tid det krävs svett tårar, psykiska o fysiska utmaningar - men även massa skratt kärlek stolthet glädje och lycka - en otrolig resa som får mig att växa som människa -



Trots att mitt yttre har ändrats endel så hoppas jag att jag alltid någonstans kommer vara samma gamla Maria men nu en Maria som sakta men säkert börjar sträcka på sig själv - en som inte längre gömmer sig bakom sitt yttre och sitt dåliga självförtroende o sin dåliga självkänsla..


 

Ta ansvar för vem du är och vad du vill bli, vart du vill nå, vad du tycker är roligt och vilka du vill ha omkring dig


Det är inte lätt, tro mig jag vet, men någonstans måste man börja om man vill ändra på saker här i livet.


JAG har Ändrat På Hela Mitt Liv - jag har gjort ett val.


I fredags när jag gick hem igenom Stan möttes jag av fulla festande rökande människor, den ena var fullare än den andra, jag dömer absolut inte jag konstaterar bara att för mindre än för 2 år sedan var jag en av dom. Ni som festat och dragit fram med mig genom åren vet precis vad jag menar- Att jag en dag skulle säga helt nej till Alkohol tror jag inte någon riktigt trodde på.

Jag var tyvärr känd för att vara den där tjejen som drack som en karl och söp alla andra under bordet, man kan lugnt säga att jag alltid var värst,


En bit ur en text som jag skrev för många år sedan..

 

Jag snubblar omkring allt bara
 snurrar runt, jag har ingen kontroll, jag försöker blunda för att komma bort
 men jag minns bara mer, men minns jag rätt?

Jag tar en till för att få
försvinna längre bort, längre bort från sanningen,

längre bort från verklighetens
känslor.

 

Världen är min och ingen kan
 göra mig illa,

Vi har kul skrattar dansar och
 lever livet.

Jag är inte rädd för någonting,
ja säger och gör vad jag vill för jag känner ingen skuld för du skyddar mig.

 Jag tar en till för morgondagen är långt borta
 den finns inte,

för livet är här och nu.

 

Hela världen snurrar jag 
försöker få den att stanna

men den snurrar bara fortare
 tillsammans med nattens verklighet.

Vem sårade jag den här gången

Skuldkänslorna växer i magen
 tillsammans med ångesten som sveper över mig.

Minnena kommer sakta tillbaka,
det känns så bra och så rätt tills det går fel,

tills jag öppnar min mun
och börjar prata för mycket.

 Jag tar en till.

 

Det finns inga bekymmer det gör 
inte ont och jag bryr mig inte längre, jag skrattar istället åt det som brukar
 göra ont.

Blodet rinner ner längst kinden,
jag känner ingen smärta för du skyddar mig,

 Jag minns det knappt bara den brännande
 känslan dagen efter,

känslan av den hårda asfalten
under min kropp.

Jag tar en till….

//


 

Jag har gjort en helomvändning – jag har gjort ett val, ett val och valt en väg som jag hoppas att jag väljer att följa, Ibland är jag rädd för att falla tillbaka till den där gamla Maria för jag ska var riktigt ärlig- jag saknar det så grymt mycket ibland, för även om det livet innebar problem så har jag gjort och varit med om såååå mycket rolig tack vare alla fester.. Jag saknar mina gamla vänner ibland, jag saknar oss och det vi hade.

Men jag har gjort ett val och jag är otroligt stolt över mitt val och min resa.

 ----------  

Under den senaste veckan har det varit riktigt tung – känslan har helt enkelt varit rätt kass- då längtar man ännu mera tillbaka till allt det där kravlösa, men sen räcker det med att väl komma till gymmet och köra ett hårt pass för då vet jag varför jag valt den här vägen- och att bara få titta sig i spegeln och jämföra med hur jag såg ur förr får mig bara att vilja köra och satsa hårdare.

Jag vet vart jag vill och jag vet vad som krävs för att komma dit.

Jag har gjort ett val, har du?


   


Våga tror på dina möjligheter till att ändra på det du vill - ibland faller man men det är bara att ställa sig upp igen och köra.. Kan jag kan du.


Over And Out

// Maria



Ovido - Quiz & Flashcards