smarren

Alla inlägg under september 2012

Av Maria Sanchez - 17 september 2012 11:54





Nu var det jätte längesedan jag skrev något.

Tiden har bara sprungit iväg känns det som.

I en vecka var jag rätt dålig förkyld snorig och ont i halsen. Som vanligt när jag är sjuk så sätter sig förkylningarna direkt på mina lungor pga min astma.

Jag försökte träna på ändå men insåg ganska snabbt att de inte var någon ide.

Så i hela 4 dagar vilade jag ifrån all träning.

Jag tror dock att jag gick tillbaka till träningen för tidigt. Första passet efter vilan var rygg och det passet börjar med marklyft.

Nog för att det brukar vara tungt men den här gången var det löjligt, jag klarade knappt av att rubba stången och vikterna på min maxvikt klarade jag inte alls av att lyfta.

Hela passet kändes tungt och jag fick nöja mig med att bara träna och inte fokusera så mycket på vikterna.


Någon ställde mig även emot väggen och mer eller mindre talade om för mig att om jag fuskar med maten som varit mitt störta problem så är det ju inte konstigt att jag inte får något resultat. Sen också att andra människor kan ju inte vara poliser och tala om för mig vad jag ska stoppa i mig och inte. Jag fick verkligen en tankeställare den dagen och självklart vet jag att det bara är jag själv som bestämmer vad och hur jag vill äta. Men samtidigt som jag även insåg att jag faktiskt måste vara lite stolt över mig själv med tanke på hur långt jag har kommit med både träningen och maten.

Jag är ju för fan inte mer än människa.

Lite  skillnad är det allt !!!!


Människor i min omgivning har även ifrågasatt om jag verkligen mår bra?

Så fort jag stoppade i mig något som inte stod på schemat fick jag sådan jävla ångest, men det här höll bara i sig fram tills den här människan sa rakt ut vad h.n tyckte och tänkte.

Varför ha så bråttom? Jag menar det har tagit mig 26 år att bygga den här kroppen på skit så klart det kommer ta tid att få den i form.


Så från och med nu kommer jag börja se mer vad jag har åstadkommit än alla dessa valkar på magen, även om det är svårt så försöker jag verkligen.

Jag har kommit så otroligt långt med både träning och mat så jag borde få vara lite stolt samtidigt som jag inser att jag måste fortsätta kämpa.

Idag skulle jag tex aldrig stoppa i mig rent godis chips ostbågar kakor bullar läsk ( bara Pepsi max, cola light) McDonalds Max och liknande saker, det finns verkligen inte i min värd just nu.

När jag fuskar äter jag naturgodis men även där har jag kommit långt, nu är det inte länge yoghurt godisarna jag äter utan nötter och i värsta fall torkad frukt.

Jag har kört min senaste diet i snart 9 veckor på dom 9 veckorna har jag fuskat och ätit innan kl 14 3 gånger.


Träningen.

Träningen går riktigt bra men axlarna fortsätter bråka med mig, skadan har dock inte blivit värre på vänster utan bättre men dock sämre på höger istället.

Jag har även lagt till 2 fotbolls träningar i veckan och 2-3 konditions pass varje vecka. Så på 7 dagar kör jag ca 7-9 pass.


Nästa vecka ska jag gå in på ett nytt träningsschema. Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar då =)


Jag har även lyckas lyfta tyngre dom senaste veckorna om man bortser från när jag var sjuk.

Jag fortsätter att kämpa för att nå mina mål. Just nu är målet att köra på till mars.

Over And out




 


 
 
 
 
 
 

Ovido - Quiz & Flashcards