smarren

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

I dont give damn what you think......

Av Maria Sanchez - 13 oktober 2013 23:34

I don't give a damn what you think,

I'm doing this for me, so fuck the world


   


Ibland är det tungt och ibland är det jobbigt men för det mesta är det fruktansvärt kul. Det gäller att våga drömma stort och försöka nå sina drömmar. Vi kan inte mer än misslyckas men om vi aldrig vågar försöka kommer vi heller aldrig få uppleva känslan av att vinna och nå målen.


Min resa går upp och den går ner. Under dom 5 senaste veckorna har det hänt en hel del saker med min kropp som till och med jag ser, det är en utveckling som faktiskt får mig att le och känna mig stolt över det hårda arbete som jag har lagt ner på min kropp.


 

Bild 1 Maj Bild 2 September Bild 3 Oktober


 

 Bilder där uppe- agusti- nedan oktober



Tro på din egen styrka- men….


För att vara helt ärlig skulle jag aldrig klarat av den här resan utan min coach Sarah Bäckman,

Utan hennes hjälp hade det här varit helt omöjligt.

Och jag kommer aldrig sluta tjata om det ….

För mig är det stort att ha med denna underbara människa på min resa….


För några veckor sedan var jag inne i en sådan där jobbig period då det kändes som om jag bara stod och stampade på samma ställe, motivationen sjönk helt enkelt under ett par dagar. Min vän sa då till mig

-       du skulle verkligen behöva Sarah just nu (få träna med henne)


Jag kontaktade till och med en annan PT för att jag verkligen kände att jag behövde en nytändning någon som kunde träna skiten ur mig och ge mig lie motivation och glöd igen.

Några dagar senare fick jag ett mail ifrån Sarah att hon var i Sverige. Hade nog inte träffat henne sedan maj någon gång tror jag...


Vi bokade in en pass….

Efter det passet var jag som ett barn på julafton- motivationen på topp och glöden var fan bättre än någonsin. Att få höra dom orden som hon sa till mig betyder så otroligt mycket för mig. Jag tror att jag för första gången sträckte på mig och kände mig stolt över min egen prestation. Stolt över att kroppen börjar få muskler och stolt över att jag faktiskt vågar vara stolt över mig själv.

 Nu jävlar är det full fart mot sommaren 2014

Finns bara ett mål !!!


Hon kör totalt skiten ur mig och jag har sådan där jävlig träningsvärk igen, som jag har längtat efter denna smärta… Jag hoppas de hinner bli några fler pass innan hon åker ”hem” igen. För fy vad jag kommer sakna henne när hon åker....


Jag har även börjat träna lite annorlunda vilket i sin tur har resulterat till mer träningsvärk än innan och kroppen blir tröttare på ett helt nytt sätt, lite jobbigt men kroppen vänjer sig nog snart…


Älskar att träna så att det värker Älskar när någon pressar mig över mina egna gränser.. 




Något som jag inte nämner allt för ofta – jag tror nämligen om man inte prata om det eller visar det så mycket så finns det inte?!? Funkar det inte så???


Min fot är i alla fall paj efter en liten olycka under en fotbollsmatch. Jag var återigen hos Dr i fredags och i går var jag hos sjukgymnasten. Orkar inte gå in i detalj på vad som sades men det ser inte bra ut, foten är JÄTTE instabil den är fortfarande svullen fast det gått 3 veckor sedan skadan,,,,,  Jag kan inte använda foten som man ska och sjukgymnasten tykte att de såg så illa ut så jag fick inte ens  ett träningsprogram för att träna upp foten…hm….

Nu väntar röntgen igen för att ta reda på hur ledband mm ser ut inne i foten…

Just nu känns det lite skit att foten ska sätta stopp för så mycket. Fot jävel !!! och mest rädd är jag för att någon ska nämna ordet operation igen !!!!


Men nog om foten för om jag inte pratar om problemet så finns de inget problem..


Ne nu ska jag sova kl ringer 04.00 i morgonbitti för en timmes PW och sen vidare ut i skogen med hundarna..


 

Våga lev din dröm, våga drömma stort, du kan inte mer än trilla ner för att sedan resa på dig igen och försöka igen..

Tro på dig själv- våga misslyckas men framför allt våga lyckas...

Kan jag Kan du !!!!


Over And Out

// Maria M-S-S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Sanchez - 1 juni 2015 16:20

Jag måste alltid ha stora och små delmål att sträva efter när jag tränar så att jag liksom vet vart jag ska och vart jag ska sikta.         I december 2014 satte jag ett nytt delmål. Delmålet var att nå en speciell fett%.   Tillsammans...

Av Maria Sanchez - 22 oktober 2014 21:28

En resa som aldrig tar slut.     Min träningsresa börjar så smått i mars 2012. Att jag valde att börja denna resa var för att jag redan hade lyckats gå ner över 25 kg men ”sambo livet” gjorde tyvärr så att jag sakta men säkert började...

Av Maria Sanchez - 14 juni 2014 22:30

                          (Nöjd?)   Jag ser mitt liv flyga fram, Jag står i mitten och ser allt flyga fram med en rasande fart, jag hinner inte riktigt greppa eller förstå allt som rusar förbi. Jag kommer allt för ofta...

Av Maria Sanchez - 21 april 2014 10:35

      Efter 25 månader med träning och olika dieter tror jag det är dags att erkänna att det här inte är något jag ”bara” gör det här är en livsstil, det här är mitt liv. Du är mer än välkommen att vara en del av mitt liv, men tro i...

Av Maria Sanchez - 7 april 2014 22:40

        Under den senaste tiden har jag blivit mer och mer ifrågasatt när det handlar om min mat. Folk reagerar inte så jätte mycket på att jag tränar 11-13 pass i veckan utan det dom hakar upp sig på är mitt intag av mat eller som dom ser det mi...

Ovido - Quiz & Flashcards