smarren

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Man kan forma en degklump !!

Av Maria Sanchez - 8 maj 2013 22:52

 



Lite tankar och funderingar

Är nu inne på min tredje vecka med den nya dieten och träningen. Om jag ska vara helt ärlig trodde jag aldrig att jag skulle klara av det här så bra som jag ändå gör. När jag fick det nya schemat mailat till mig fick jag en liten chock.


Jag saknar massa saker ifrån mitt förra schema och jag har haft flera dagar då jag varit jätte sugen på massa saker. Det har varit riktigt tufft till och från. Jag har käkat tuggummi till förbannelse för att inte stoppa i mig massa saker jag inte ”får”.

 Jag har varit mer lätt irriterad och tjurig och många gånger har jag bara velat lägga mig ner och ge upp. Jag tror och hoppas inte att någon egentligen märker av hur jag känner mig, jag brukar vara bra på att hålla mina känslor inom mig och så även när det gäller det här. 


Ju längre tiden går ju lättare blir det så jag går inte runt och mår dåligt hela tiden.

Kroppen måste helt enkelt bara anpassa sig till det nya, och framför allt den mentala biten. Vissa dagar känns formen värdelös medans andra riktigt bra.


Med tanke på att min diet är väldigt strikt och jag tränar hårt är jag lite lätt frustrerad över att det inte syns på min kropp, det känns som att det inte händer så mycket trots jävligt hårt arbete, men det är väl bara att inse att det tog många år att bygga upp en stor kropp så självklart kommer det ta tid att bryta ner allt fett.



Träning:

Min PT har sagt till mig att jag måste VILJA de här och att jag måste ta i mer när jag tränar så nu mera har jag dom här orden i huvudet – JAG KAN- JAG VILL och sen dyker min PT upp i huvudet som gör att jag tar i ännu mera.


För jag vill verkligen det här även om jag många gånger kanske klagar på att det är jobbigt så är det här något som jag verkligen vill. Jag har ett mål och jag vet vad som krävs för att nå dit.


Utan min PT hade det här aldrig varit möjligt, tyvärr behöver jag någon som finns någon som sitter med kunskap inom både träning och mat, någon som vågar vara strikt och tala om för mig vad som gäller om jag vill nå mina mål. Någon jag kan fråga eller höra av mig till när det blir jobbigt eller när jag undrar något. Jag vet jag betalar för det som med vilken tjänst som helst. Men just nu känns det verkligen som att min PT vill hjälpa mig. 

Något som verkligen behövs ibland.

Jag är tydligen hennes degklump som hon ska forma !! 

Så nu jävlar ska det formas.


Det finns inga ord för hur tacksam jag är över all hjälp jag får av min PT- Tack


Mat:

Stolt över mig själv för att jag klarar av att hålla mig till min diet- stolt över att jag klarar av alla dessa jobbiga dagar utan att stoppa i mig massa skit.

Min diet är jätte strikt just nu. Det innebär bland annat att jag aldrig äter kött numera, jag får inte äta vilka grönsaker som helst utan bara 3 olika. Jag äter inte längre nötter och bär.  Maten är helt enkelt väldigt enformig och strikt.


   

Matlådor- Det gäller att planer, Min frukost är det bästa på hela dagen....


Nu fortsätter min kamp- för jag KAN jag VILL.


Kan Jag Kan Du !!!!

Over And Out // Maria




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Sanchez - 1 juni 2015 16:20

Jag måste alltid ha stora och små delmål att sträva efter när jag tränar så att jag liksom vet vart jag ska och vart jag ska sikta.         I december 2014 satte jag ett nytt delmål. Delmålet var att nå en speciell fett%.   Tillsammans...

Av Maria Sanchez - 22 oktober 2014 21:28

En resa som aldrig tar slut.     Min träningsresa börjar så smått i mars 2012. Att jag valde att börja denna resa var för att jag redan hade lyckats gå ner över 25 kg men ”sambo livet” gjorde tyvärr så att jag sakta men säkert började...

Av Maria Sanchez - 14 juni 2014 22:30

                          (Nöjd?)   Jag ser mitt liv flyga fram, Jag står i mitten och ser allt flyga fram med en rasande fart, jag hinner inte riktigt greppa eller förstå allt som rusar förbi. Jag kommer allt för ofta...

Av Maria Sanchez - 21 april 2014 10:35

      Efter 25 månader med träning och olika dieter tror jag det är dags att erkänna att det här inte är något jag ”bara” gör det här är en livsstil, det här är mitt liv. Du är mer än välkommen att vara en del av mitt liv, men tro i...

Av Maria Sanchez - 7 april 2014 22:40

        Under den senaste tiden har jag blivit mer och mer ifrågasatt när det handlar om min mat. Folk reagerar inte så jätte mycket på att jag tränar 11-13 pass i veckan utan det dom hakar upp sig på är mitt intag av mat eller som dom ser det mi...

Ovido - Quiz & Flashcards