smarren

Alla inlägg under januari 2013

Av Maria Sanchez - 26 januari 2013 20:36

  



Vilken vecka.

Tränings mässigt har det gått jätte bra. 4 dagars hård träning där jag under varje pass ökat mina vikter, jag tränar nu mera bara på medis vilket betyder att jag går till gymmet varje gång vilket i sin tur betyder 8 km PW varje gång jag tränar. + flera längre hundpromenader den här veckan. Vilket borde bli runt 5-6 mil promenader den här veckan och då räknar jag inte med att jag rör mig rätt mycket utöver promenaderna.


Jag har även börjat träna tillsammans med Hanna min kära vän. Det är så otroligt roligt och givande att träna med någon som ligger på samma nivå tänk mässigt när det gäller träning. Sen att Hanna är stark som en Oxe i benen är en helt annan sak =) Men tack vare henne har jag ökar jätte mycket i mina benövningar.

Så tränings mässigt har veckan varit helt underbar. Att köra slut på sig är en underbar känsla.


Däremot har jag tyvärr konstaterat att jag varit sjuk i 3 månader nu men undantag för några få helt friska dagar. Jag har haft bronkit stämbandsinflammation hosta snor till förbannelse, problem med bihålorna feber och mer problem med magen än ”vanligt”.

Trots detta har jag aldrig tränat så bra som jag gjort under den här perioden. Och kroppen har orkat =) Jag har ökat mina vikter i allt förbättrat min teknik i allt lärt mig massa nya övningar, kör mer cardio än tidigare och kroppen har orkat.


       


Men det börjar bli rätt påfrestande rent mentalt att aldrig få känna sig helt frisk. Även om passen går sjukt bra så är det jobbigt mellan passen.


Maten går jätte bra och jag är otroligt stolt över mig själv när det gäller mitt tänk runt min mat. Men den här veckan har jag valt att under 2 dagar ge min kropp något ”nytt” känns som min kropp behöver något mer. I tisdags och i onsdags var jag helt slutkörd feber ont över allt och totalt utlagan då valde jag att äta annat under tisdagen, även idag har jag valt att ge den annat. Men jag överskrider aldrig mitt kaloriintag. Jag vet vad mitt max intag ska ligga på. Att äta annat i mitt fall betyder inte godis pizza såser massa skit och sånt, utan det är kontrollerat intag även om det inte alls ingår i mitt schema.


Jag hatar att äta utanför mitt schema men den här veckan skriker min kropp efter något???


Många har åsikter om träning och sjukdomar, det finns olika sidor när man diskuterar den frågan. Jag anser att så länge min kropp orkar, jag sköter mitt jobb och allt annat + att jag tränar bättre än någonsin så är det ändå ett bevis på att min kropp orkar.

Tror inte min kropp skulle förbättra min tid på 50 på 50 kg med över 1 min om min kropp inte skulle orka? Eller öka med 47 kg i annan benövning.

+ att jag har diskuterat denna fråga med min läkare.


 

Älskar när min ådror syns !!! även om dom är små !!!!


Sen kan jag erkänna att det har varit otroligt tunga steg till träningen men när jag väl börjat träna har det gått sjukt bra =)



Sen 2 veckor tillbaka kör jag numera enligt ett nytt schema- fy fan vilket bra roligt och givande schema som verkligen gör att jag får pressa mig till nya tyngre vikter varje pass. Och sen jag börja träna med Hanna kan jag pressa mig ännu mera.  Och jag ser och känner verkligen ett resultat !!!


Under 1 månad har jag varit jätte strikt med min mat tränat mer än någonsin och framför allt pressat min kropp hårdare än någonsin. Med undantag för 2 dagar med ”fel” mat.  Måste väl ändå summer den senaste tiden som rätt grym !!


Jag har nu även fått tydliga restriktioner från min PT hur jag ska göra med mat och träning för att bli frisk. Och det svaret jag fick gav mig på riktigt tårar i ögonen och spontant så skrek jag NEJ jag kommer inte fixa det här.


Jag får nämligen inte träna på 7 dagar men jag måste ändå äta enligt mitt schema. Fy fan vilken vecka det här kommer bli.

Men jag litar på henne till mer än 100% och om det är det här som krävs för att bli bättre (friskare)samt starkare både fysiskt och psykiskt så gör jag det som krävs även om det kommer bli sjukt svårt. Maria njut och gör saker du annars inte gör eftersom träningen styr dit liv. Någon som vill hänga?


Den här veckan kommer bli den svåraste veckan på länge. Så om jag klättrar på väggarna så vet ni varför.


Men fokus på det positiva =) !! jag mår bra av att inte träna jag mår bra av att inte träna fokus på allt det positiva !!!!

aaaaaaaaaa !!!!!!

Träna är mitt liv- jag tar bara en liten pause i 7 dagar sen kommer jag tillbaka  


//


Over And Out




   













Ovido - Quiz & Flashcards