smarren

Alla inlägg under maj 2013

Av Maria Sanchez - 10 maj 2013 23:07

If you think you are beaten you are,


if you think you dare not you don't,


if you'd like to win but you think you cant 
its almost a fact you wont,


if you think you'll lose you're lost 
for out in the world we find,
success begins with a fellows will 
its all in the state of mind,


if you think you are outclassed you are 
you've got to think high to rise,
you've got to be sure of your self 
before you can ever win the prize,
life's battle doesn't always go to the stronger or faster man
 but sooner or later the man who wins
is the man who thinks he can...

  

 


Tänk vad fort humör och känslor kan vända. Här om dagen var jag helt under ytan när det gäller allt egentligen. När det gäller träning och mat är jag ovanför ytan igen och det känns som att jag är mer på banan nu än någonsin. Rätt ord ifrån rätt person räckte.

Sen är det mycket annat som också spelar in hur jag mår- men för mig är det viktigast att maten och träningen känns rätt och bra just nu, det andra ordnar sig säkert eller så gör det inte de !!!   


Träningen flyter på riktigt bra och det blir tyngre och tyngre, varje gång jag får för mig att sänka vikterna för att det är ”för” tungt dyker orden upp i mitt huvud- JAG KAN JAG VILL. Så nu mera sänks det inga vikter, om jag redan har ökat ligger jag kvar på samma vikt och får helt enkelt slita mera.


Varför?

Jag har tagit upp det förut men gör det igen då det har kommit på tal flera gånger bara den senaste veckan.


Varför gör du det här Maria och varför så extremt?

Vad är det bra för det är väl roligare att leva?

Vad är dina mål?

 

Vi alla väljer olika vägar här i livet utifrån vad vi anser att vi vill göra och uppleva här i livet. Förhoppningsvis hittar man en väg som man mår bra av och som man trivs med. Sen tror jag att oavsett väg så kommer det alltid uppstå olika hinder som gör det både jobbigt och svårt ibland.

Ibland väljer man inte sin egen väg utan kanske dras med på någon annans.

Det har jag gjort och så här efteråt inser jag att gå någon annans väg inte var min grej- till slut kände jag inte igen mig själv och det värsta var att jag inte kunde stå för saker som hände i min omgivning när jag visste att jag hade kunnat ändra på saker. Så vem har rätt att tala om för dig vad som är rätt fel eller extremt? Vad är egentligen att ”leva” ? är det samma sak för dig som mig?

Tror inte de så vem är jag att döma dig och dina val när vi inte ens prioriterar samma saker här i livet?

Det som är viktigt för dig kanske inte är viktigt för mig och tvärtom. Men om du är min vän så lovar jag dig att jag bryr mig om dig även om vi inte vandrar samma väg.


När min älskade hund fick somna in 2012 sa en fin och klok vän till mig

- Maria jag kan inte förstå dina känslor för dina hundar för jag har aldrig haft djur, men du är min kompis och jag ser att du mår dåligt och är ledsen

 och det räcker för mig, för jag bryr mig om dig.


Jag tycker det var väldigt ärligt och fint sagt- om med de menar jag att man behöver inte alltid förstå allas olika val här i liver eller känslor. Men om man är mänsklig kan man ändå bry sig och försöka förstå.


Sen 2012 har jag valt att vandra den här vägen som innebär mycket träning och strikt diet, den vägen har varit fruktansvärt krokig, upp och ner och jag förstår varför folk ifrågasätter varför jag utsätter mig för det här..


Men svaret är egentligen väldigt lätt

-       FÖR JAG KAN & VILL

Även om svaret är väldigt lätt att säga så innebär det så mycket mer i praktiken.

Och det är den resan min blogg handlar om- ibland går det väldigt bra och formen känns bra- sen kommer det dagar då även jag funderar på om mitt val av väg är rätt..

För att kunna vandra denna väg som jag har valt var jag tvungen att ta hjälp av någon som besitter kunskap inom träning och mat men som även förstår mig och vill hjälpa mig. Annars hade mitt val av väg varit omöjlig att vandra, utan min PT hade resan tagit slut för längesedan.


Så varför så extremt?

Jo för att nå mina mål krävs det otroligt mycket.

Och om något år eller så när jag ligger på en nivå som ja trivs med lovar jag att jag inte behöver vara så strikt jämnt.


När jag ser mig i spegeln idag och jämför det med för 1 år sedan så är jag rätt nöjd även om det är mycket kvar. Så svar på frågan om jag lever:

JA men än någonsin !!!



Snälla fortsätt ifrågasätta undra och fråga mig om min träning för det ger mig bara mer motivation att fortsätta.

Till alla er där ute som inte tror att jag kommer klara av detta – ge mig några år så får vi se vem som ha rätt….


Och för er som inte känner mig vill jag bara pointera att trots all tid och alla pengar som jag länger ner på min träning så har jag även annat som intresserar mig.


Jag har tre hundar som jag tar hand om, tränar och tävlar med, jag har ett eget företag tillsammans med Pernilla och Ulf och jag har både familj och vänner som jag älskar och umgås med.


Jag hoppas att du också följer en väg som du tror på – det är inte alltid lätt för livet går upp och ner men så länge du bara hittar tillbaka upp på vägen igen så brukar det mesta lösa sig.

Tro på dig själv och var stolt över dina val här i livet. Och om du förmodar väljer fel väg som jag en gång gjorde så går det faktiskt att välja en ny väg- ibland kan man bara behöva lite hjälp på traven så tveka aldrig att ta hjälp av någon.

Kan jag kan du- kör hårt och lyft tungt, varför?

Jo för att du kan och vill !!!!!!!


Älskar den här låten, här kommer en bit ur texten. Den här låten ger mig så mycket motivaton och styrka


They said you wouldn't make it so far a a
And ever since they've said it its been hard
But never mind that night'cha had to cry
Cause you had never let it go inside
You worked real hard and you know exactly what you want and need so believe
And you can never give up
You can reach your goals
Just talk to your soul and say

 

I believe i can
I believe i will
I believe i know my dreams are real
I believe i can
I believe i will
I believe i hold it soon man
That is what i do believe

 

 



Over And Out

// Maria 

Av Maria Sanchez - 8 maj 2013 22:52

 



Lite tankar och funderingar

Är nu inne på min tredje vecka med den nya dieten och träningen. Om jag ska vara helt ärlig trodde jag aldrig att jag skulle klara av det här så bra som jag ändå gör. När jag fick det nya schemat mailat till mig fick jag en liten chock.


Jag saknar massa saker ifrån mitt förra schema och jag har haft flera dagar då jag varit jätte sugen på massa saker. Det har varit riktigt tufft till och från. Jag har käkat tuggummi till förbannelse för att inte stoppa i mig massa saker jag inte ”får”.

 Jag har varit mer lätt irriterad och tjurig och många gånger har jag bara velat lägga mig ner och ge upp. Jag tror och hoppas inte att någon egentligen märker av hur jag känner mig, jag brukar vara bra på att hålla mina känslor inom mig och så även när det gäller det här. 


Ju längre tiden går ju lättare blir det så jag går inte runt och mår dåligt hela tiden.

Kroppen måste helt enkelt bara anpassa sig till det nya, och framför allt den mentala biten. Vissa dagar känns formen värdelös medans andra riktigt bra.


Med tanke på att min diet är väldigt strikt och jag tränar hårt är jag lite lätt frustrerad över att det inte syns på min kropp, det känns som att det inte händer så mycket trots jävligt hårt arbete, men det är väl bara att inse att det tog många år att bygga upp en stor kropp så självklart kommer det ta tid att bryta ner allt fett.



Träning:

Min PT har sagt till mig att jag måste VILJA de här och att jag måste ta i mer när jag tränar så nu mera har jag dom här orden i huvudet – JAG KAN- JAG VILL och sen dyker min PT upp i huvudet som gör att jag tar i ännu mera.


För jag vill verkligen det här även om jag många gånger kanske klagar på att det är jobbigt så är det här något som jag verkligen vill. Jag har ett mål och jag vet vad som krävs för att nå dit.


Utan min PT hade det här aldrig varit möjligt, tyvärr behöver jag någon som finns någon som sitter med kunskap inom både träning och mat, någon som vågar vara strikt och tala om för mig vad som gäller om jag vill nå mina mål. Någon jag kan fråga eller höra av mig till när det blir jobbigt eller när jag undrar något. Jag vet jag betalar för det som med vilken tjänst som helst. Men just nu känns det verkligen som att min PT vill hjälpa mig. 

Något som verkligen behövs ibland.

Jag är tydligen hennes degklump som hon ska forma !! 

Så nu jävlar ska det formas.


Det finns inga ord för hur tacksam jag är över all hjälp jag får av min PT- Tack


Mat:

Stolt över mig själv för att jag klarar av att hålla mig till min diet- stolt över att jag klarar av alla dessa jobbiga dagar utan att stoppa i mig massa skit.

Min diet är jätte strikt just nu. Det innebär bland annat att jag aldrig äter kött numera, jag får inte äta vilka grönsaker som helst utan bara 3 olika. Jag äter inte längre nötter och bär.  Maten är helt enkelt väldigt enformig och strikt.


   

Matlådor- Det gäller att planer, Min frukost är det bästa på hela dagen....


Nu fortsätter min kamp- för jag KAN jag VILL.


Kan Jag Kan Du !!!!

Over And Out // Maria




Ovido - Quiz & Flashcards