smarren

Alla inlägg under mars 2013

Av Maria Sanchez - 11 mars 2013 21:49

   

     

SNART 1 ÅR

Om 9 dagar har det gått 1 år med min träning och diet. 1 år av svett och tårar. Men också av glädje och lycka. Glädje och lycka över allt jag faktiskt har åstadkommit under året. Och med det menar jag inte enbart dom synliga förändringarna utav även dom små sakerna.

Under 1 år har jag ändrat så otroligt mycket när det gäller träning och mat.

Jag gick från 63+kg till 55.9 kg under dom första månaderna. Idag väger jag mig inte längre men senast i december när jag vägde mig låg jag på 57.6 kg.


Mat

Under 1 år har jag aldrig ätit

Chips och ostbågar ochliknande saker.

Rent godis har jag inte heller ätit på 1 år.

Ingen läsk bara light och pepsiMax har jag druckit.

Under 1 år kan jag räkna på mina 10 fingrar hur många gånger jag har ätit kladdkaka.

1 gång har jag ätit tårta/muffins och liknande.


Under året som gått har jag börjat äta grönsaker något som jag sällan gjorde innan.

Jag äter mer rena produkter och framför allt tänker jag alltid på vad jag stoppar i mig.


Det här kanske inte låter som någon bedrift men för mig är det här stort att kunna ändra på min mat men framför allt att jag lärt mig att se på mat med helt nya ögon.

Sen har jag mina dagar då jag också brister och lever utanför det jag faktiskt vill leva efter.  När jag bryter min diet äter jag gärna Thai mat riskakor bröd med smör inge pålägg tack =) laktosfriglass nötter och bär.

Om du för 1 år sedan hade frågat mig vad jag äter en dag dåjag vill lyxa till det eller ”svulla” skulle jag svarat

-       läsk chips ostbågar glass godis och självklart någon god mat innan. En sådan dag kunde inträffa ca 1 dag i veckan.


Jag har haft jätte svårt att hitta en balans när det gäller min mat. Jag har inte haft någon bra balans och harmoni som gör att jag kan må bra och få njuta av det jag stoppar i mig.

Alltför ofta har jag haft dåligt samvete och ångest över saker jag stoppat i mig. Det har liksom inte funnits någon balans i mitt tänkande när det gäller min mat, det har varit antingen eller. Jag kunde få ångest över att jag stoppade i mig lite nötter och bär en dag eller för att jag åt en smörgås. Och då menar jag jobbig ångest.

Först nu tycker jag att jag har hittat en balans som gör att jag mår helt bra när det gäller min mat. Jag kan unna mig något utanför min diet för det händer sååå sällan med tanke på hur mycket jag tränar.


Träning

Träningen är något jag har älskat från dag1. Och något jag också ökat hela tiden.

Under dom 6-7 första månaderna var det mycket cardio mycket löpning och promenader. Allt för att förbränna fett. Förutom all cardio var det även styrketräning som stod på schemat. Under dom senaste 3 månaderna har jag lagt till en extra växel när det gäller träningen.

Det är hårdare och tyngre och jag har aldrig tidigare pressat min kropp så hårt som jag gör just nu. Tyvärr har jag varit väldigt sjuk i flera veckor, lunginflammation med skador på lungorna som satte total stopp för allt vad som heter diet och träning. Det tog mig 5 veckor att hitta tillbaka till min träning, men när jag väl var tillbaka lyfte jag tyngre och tränade mer äninnan.

På 7 dagar blir det 6-7 träningspass varje vecka och ca 3.2 mils cardio varje vecka. Utöver det rör jag mig väldigt mycket, hundpromenader och mycket på jobbet.


De Senaste månaderna har jag ju börjat träna med min kompis Hanna. Otroligt kul men framför allt väldigt givande. Vi pressar varandra hela tiden till att ta i mer och till att lyfta tyngre. Hon ger mig så otroligt mycket när jag tränar och utan henne hade dom senaste månaderna inte alls gått lika bra. Träningen har blivit lite roligare och mycket hårdare tack vare Hanna.


Just nu kretsar mitt liv runt jobb hundar familj och vänner men framför allt min träning något som nog många i min omgivning har märkt. En del accepterar de utan problem medans andra nog tycker att jag lägger ner för mycket tid och jobb på min träning.

I veckorna har jag inte tid att vara social något som jag valt och säger nej till. Min träning kommer alltid först. Det låter kanske väldigt hårt men självklart om något skulle hända mina vänner så finna jag alltid och jag skulle komma direkt om det skulle behövas. Men om valet står mellan en middag med mina vänner eller att träna så går träningen före.


Och ett + är att jag faktisk har en väldigt nära vän som faktiskt delar mitt intresse med träning och mat och tack vare det tror jag att jag och Hanna har kommit varandra närmre.

 

Min PT SARAH BÄCKMAN


   

Men utan min PT Sarah Bäckman skulle den här resan varithelt omöjlig. Utan hennes hjälp och driv skulle jag aldrig gjort den här resan.  Men framför allt utan hennes kunskap engagemang och ödmjukhet skulle det här inte gått.


Från hela mitt hjärta stort tack för att du stått ut med mig under snart 1 år tack för all hjälp och för att du tror på mig. Jag kan inte med ord beskriva vad du gjort för mig och mitt liv. Mitt självförtroende och min självkänsla har aldrig varit bättre. Tack Sarah.



 Thank you you change my life

 

   

 


**************************************************




     

Önska att det var större skillnad men visst är det skillnad och jag har numera 1-2 storlekar mindre i byxor än tidigare.

 

ca 3 månader mellan bilderna- här ser man att jag börjat träna ben och rumpa på ett helt nytt sätt..   





Ny Mål Nya Drömmar

Jag har fortfarande långt kvar innan jag är där jag vill vara när det gäller hur jag vill se ut och hur jag vill leva. Just nu är min mage mitt störta problem fett men också mycket överbliven hud som hånar mig i spegeln varje dag. Det är inte kul att titta sig i spegeln när den hänger där med sina bristningar vissa dagar är det lättare men jag undviker gärna att titta på den =( Den stör !!!!!


Några mål som jag har och ska uppfylla under det närmaste året är


. fortsätta träna och äta som jag gör

. gå ner till 15% fett i kroppen idag ligger jag på 22 tror jag.

. någon gång i sommar ska jag göra en sak som grundar sig i  att jag måste vara i den bästa form som jag kan. Annars spricker nog mitt självförtroende rätt rejält.

. nya mål när det gäller att kunna lyfta tyngre och mer i alla övningar men framför allt i deadlift squat benpress och biceps curl.

. bli av med min mage.

Jag är otroligt stolt över mig själv och vad jag har lyckats med under det här året. Det har inte varit lätt men jag har aldrig vikt ner mig jag har fortsatt kämpa för att nå mina mål.


Nya tag nytt år nya mål och nya möjligheter.

Nu kör vi !!!!!



//Over And Out





Ovido - Quiz & Flashcards